Bedrijfspand kopen

Bedrijfspand kopen? 

Eën van de grootste investeringen

die je als ondernemer doet.

Voor een succesvolle zoektocht

schakel je de expert in.

wij vinden het beste bedrijfspand voor jou Wouter Ros

Bedrijfspand kopen? 

Eén van de grootste investeringen die je als ondernemer doet.

Voor een succesvolle zoektocht schakel je de expert in.

Voor jouw onderneming ben je opzoek naar de ideale ruimte op een top locatie. Natuurlijk voor een goede prijs en onder de beste voorwaarden. De ruimte moet geschikt zijn voor het huidige bedrijf én passen in jouw toekomstplannen. Van de aankoop hangt dus veel af; het draagt bij aan het succes van jouw onderneming en is waarschijnlijk één van de grootste financiële investeringen die je in jaren zult doen.

Voor een succesvolle zoektocht is het verstandig om ons in te schakelen. Wij begeleiden je in het zoeken óf nemen de gehele zoektocht van je over. Het zijn zaken waar wij verstand van hebben en goed in zijn.  

Wat wij, onder andere, voor je kunnen betekenen:

- Huisvestingsanalyse. Op basis van jouw dromen en visies maken wij een concrete beschrijving van het ideale pand voor je onderneming.

- Zoeken. Wij helpen met het zoeken naar dit pand.

- Quickscan. Als er een pand is gevonden, maken wij een quickscan van de ruimte en controleren of alles in orde is. 

- Onderhandelingen. Wij begeleiden jou bij de onderhandelingen of nemen de onderhandelingen geheel van je over.

Dit levert het jou extra op:

  • Een pracht ruimte op een top locatie.
  • Tijd. Doordat wij jou werk uit handen nemen, kun jij door met het runnen van je onderneming.
  • Geld. Wij zorgen er voor dat jij de beste prijs betaalt voor het pand.
  • Nog meer geld. Omdat het beste pand op de juist locatie bijdraagt aan een succesvolle onderneming.

Voor jouw onderneming ben je opzoek naar de ideale ruimte op een top locatie.

Natuurlijk voor een goede prijs en onder de beste voorwaarden. De ruimte moet geschikt zijn voor het huidige bedrijf én passen in jouw toekomstplannen.

Van de aankoop hangt dus veel af; het draagt bij aan het succes van jouw onderneming en is waarschijnlijk één van de grootste financiële investeringen die je in jaren zult doen.

Voor een succesvolle zoektocht is het verstandig om ons in te schakelen. Wij begeleiden je in het zoeken óf nemen de gehele zoektocht van je over. Het zijn zaken waar wij verstand van hebben en goed in zijn.  

Wat wij, onder andere, voor je kunnen betekenen:

Huisvestingsanalyse. Op basis van jouw dromen en visies maken wij een concrete beschrijving van het ideale pand voor je onderneming.

Zoeken. Wij helpen met het zoeken naar dit pand.

- Quickscan. Als er een pand is gevonden, maken wij een quickscan van de ruimte en controleren of alles in orde is. 

Onderhandelingen. Wij begeleiden jou bij de onderhandelingen of nemen de onderhandelingen geheel van je over.

Dit levert het jou extra op:

  • Een pracht ruimte op een top locatie.
  • Tijd. Doordat wij jou werk uit handen nemen, kun jij door met het runnen van je onderneming.
  • Geld. Wij zorgen er voor dat jij de beste prijs betaalt voor het pand.
  • Nog meer geld. Omdat het beste pand op de juist locatie bijdraagt aan een succesvolle onderneming.

Wat wij voor je kunnen betekenen

Wouter Ros zoektocht

Hulp bij de zoektocht

Ik wil een expert, die de zoektocht naar het beste pand voor mijn onderneming leidt. 
MEER INFORMATIE
Wouter Ros huisvestingsanalyse

Huisvestingsanalyse

Wat is voor mijn onderneming het beste pand?
MEER INFORMATIE

Bij ons krijg je gegarandeerd:                 


  • Persoonlijk contact.                                                                              
  • 40 jaar aan ervaring.                                                                              
  • Een sparringpartner.                                                                            
  • Een breed specialistennetwerk.                       
  • Actuele vastgoedkennis.
  • Contractkennis.
  • De scherpste prijs.                                        
  • Tijd. Zodat jij je kunt blijven focussen op jouw onderneming. 

 



Bij ons krijg je gegarandeerd: 


  • Persoonlijk contact.
  • 40 jaar aan ervaring
  • Een sparringpartner
  • Een breed specialistennetwerk.
  • Actuele vastgoedkennis
  • Contractkennis
  • De scherpste prijs
  • Tijd. Zodat jij je kunt blijven focussen op jouw onderneming. 

  

    • Kostenbesparing:
      Wij voerden lange onderhandelingen. Voornamelijk over de huurprijs van € 50.000,00 per jaar. En dit alles met een mooi eindresultaat: een flinke huurvrije periode, een bijdrage van de verhuurder in de verbouwingskosten en een huurprijs van € 43.000,00.
      Hierdoor bespaarden wij over de lengte van de huurperiode een bedrag van +/- € 120.000,00.
       
    • Snelheid:
      Een winkelier zocht uitbreiding. Voor een geschikt pand waren meerdere gegadigden, maar doordat wij snel reageerden en zeer concrete voorstellen deden, kwam onze relatie op de eerste plaats bij de verhuurder en kreeg de mogelijkheid het pand te huren.  
       
    • Zekerheid:
      Een startende ondernemer vroeg ons om advies bij de huur van een kantoor. De huurprijs paste hem. De looptijd van 5+5 jaar echter niet, vanwege het startrisico. Wij hebben bereikt dat deze ondernemer na twee jaar het zogenaamde ‘break-moment’ krijgt. Dit gaf hem de zekerheid met een gerust hart het contract te tekenen.


    • Ruimte:
      Een grote ondernemer zocht uitbreiding van kantoorruimte. Na een goede analyse van zijn huisvestingsvraag werd een geschikte ruimte gevonden. In de onderhandelingen werd een goede overeenstemming bereikt. Hierin kreeg de huurder een ruime huurvrije periode om de ruimte voor gebruik eerst goed op te knappen.  

    • Anders:
      Bij de zoektocht naar een geschikte bedrijfsruimte, met mogelijkheden voor eventuele uitbreiding, vonden wij voor een relatie een mooie nieuwbouwkavel.

  

    • Kostenbesparing:
      Wij voerden lange onderhandelingen. Voornamelijk over de huurprijs van € 50.000,00 per jaar. En dit alles met een mooi eindresultaat: een flinke huurvrije periode, een bijdrage van de verhuurder in de verbouwingskosten en een huurprijs van € 43.000,00.
      Hierdoor bespaarden wij over de lengte van de huurperiode een bedrag van +/- € 120.000,00.
       
    • Snelheid:
      Een winkelier zocht uitbreiding. Voor een geschikt pand waren meerdere gegadigden, maar doordat wij snel reageerden en zeer concrete voorstellen deden, kwam onze relatie op de eerste plaats bij de verhuurder en kreeg de mogelijkheid het pand te huren.  
       
    • Zekerheid:
      Een startende ondernemer vroeg ons om advies bij de huur van een kantoor. De huurprijs paste hem. De looptijd van 5+5 jaar echter niet, vanwege het startrisico. Wij hebben bereikt dat deze ondernemer na twee jaar het zogenaamde ‘break-moment’ krijgt. Dit gaf hem de zekerheid met een gerust hart het contract te tekenen.

        • Ruimte:
          Een grote ondernemer zocht uitbreiding van kantoorruimte. Na een goede analyse van zijn huisvestingsvraag werd een geschikte ruimte gevonden. In de onderhandelingen werd een goede overeenstemming bereikt. Hierin kreeg de huurder een ruime huurvrije periode om de ruimte voor gebruik eerst goed op te knappen.  

        • Anders:
          Bij de zoektocht naar een geschikte bedrijfsruimte, met mogelijkheden voor eventuele uitbreiding, vonden wij voor een relatie een mooie nieuwbouwkavel.

"Johan Ros - Adviseur Onroerend Goed heeft ons perfect geholpen met het zoeken naar een nieuwe locatie in Rotterdam voor onze winkel. Na de juiste locatie gevonden te hebben heeft hij ons ook perfect begeleid tot het moment van sleuteloverdracht en had voor iedere vraag een gepast antwoord. Mochten wij ooit weer een nieuwe locatie nodig hebben dan bellen wij direct weer Johan Ros.

Tim Potharst - Cameranu.nl Rotterdam BV

Tijdens de aanschaf van een bedrijfspand voor onze stichting ben ik door een wederzijds bevriende makelaar in contact gebracht met Johan Ros. Het aankopen van dit pand bleek een weg met veel hobbels en kuilen maar met de ondersteuning van Johan hebben wij als stichting onze droom kunnen verwezenlijken. Het is heel fijn om iemand met zoveel kennis en ervaring naast je te hebben staan als je droom binnen handbereik ligt maar je zelf geen grip op de situatie krijgt.

Hein Laakes - Stichting Stunt

Huisvestingsanalyse

Voor jouw onderneming ben je opzoek naar een nieuw, ideaal pand. Maar wat is het ideale pand? Dat kunnen wij je vertellen met de Huisvestingsanalyse. Op basis van jouw dromen en visies, maken wij een concrete beschrijving van het ideale pand voor jouw onderneming.

Deze analyse bestaat uit twee stappen. 

Stap 1 - Gesprek

Eerst gaan wij met elkaar in gesprek. Door onze jarenlange ervaring op dit gebied, weten wij precies welke vragen wij jou moeten stellen. We kijken naar dromen en visies. Wat voor soort onderneming heb jij. Wie is jouw klant. Of wie wil jij als klant. Daarnaast kijken we naar de meer praktische zaken. Zoals benodigde ruimte, aantal werknemers, bereikbaarheid, risico's en ga zo maar door. 


Stap 2 - Analyse

Na dit gesprek maken wij een analyse van het pand. Hiervan ontvang jij een verslag, waar in cijfers en bewoordingen concreet wordt omschreven welk pand jouw onderneming nodig heeft. Dit beslag bevat onder meer.:

  • Hoeveel m2 meter is er nodig.
  • De benodigde werkplekken en welke kwaliteit ze moeten hebben. 
  • Welke locatie geschikt is.
  • Wat voor uitstraling het pand moet hebben. 
  • Punten over bereikbaarheid.
  • Waar op te letten bij bestemmingsplannen.
  • Waar op te letten bij energie-labels.
  • Punten die voor specifiek voor jouw onderneming gelden.

Hiermee heb je een concrete zoekvraag en kan de zoektocht beginnen.

Hulp bij de zoektocht

Je bent op zoek naar een nieuw pand voor jouw onderneming, maar je weet niet waar te beginnen? Of misschien heb je het té druk met de onderneming om zelf te zoeken? Wij kunnen hierbij helpen. Want wij zijn in te schakelen om de zoektocht te leiden. Maar ook om de hele zoektocht van jou over te nemen. 

De zoektocht bestaat uit volgende stappen.

Stap 1 - Huisvestingsanalyse

Eerst gaan wij met elkaar in gesprek. Door onze jarenlange ervaring op dit gebied, weten wij precies welke vragen wij jou moeten stellen. We kijken naar dromen en visies. Wat voor soort onderneming heb jij. Wie is jouw klant. Of wie wil jij als klant. Daarnaast kijken we de praktische dingen. Zoals benodigde ruimte, aantal werknemers, bereikbaarheid, risico's en ga zo maar door. 

Na dit gesprek maken wij een analyse van het pand. Hiervan ontvang jij een verslag, waar in cijfers en bewoordingen concreet wordt omschreven, welk pand jouw onderneming nodig heeft. Dit beslag bevat onder meer.:

  • Hoeveel m2 meter is er nodig.
  • De benodigde werkplekken en welke kwaliteit ze moeten hebben. 
  • Welke locatie geschikt is.
  • Wat voor uitstraling het pand moet hebben. 
  • Punten over bereikbaarheid.
  • Waar op te letten bij bestemmingsplannen.
  • Waar op te letten bij energie-labels.
  • En punten die voor specifiek voor jouw onderneming gelden.

Met deze analyse wordt de zoektocht naar het beste bedrijfspand al een stuk makkelijker. 

Stap 2 - Zoeken

Dan begint het zoeken naar een geschikt pand. Dat doen wij voor je, natuurlijk mag je mee zoeken maar wij speuren voor jou de markt af naar dat meest ideale pand.

Wat doen wij in de zoektocht:

  • Zoeken op de bekende internet kanalen
  • Zoekvraag uitzetten binnen ons uitgebreide netwerk
  • De straat op in het gewenste gebied

Stap 3 - Quickscan

Als er een mogelijk geschikt pand of ruimte is gevonden, maken wij een quickscan van het pand. Hierin kijken wij, onder andere, naar:

  • Past het pand in de toekomst van de onderneming.
  • Is er toestemming (nodig) om daar de onderneming te vestigen.
  • Wie of wat zijn de buren van het pand en kan dit van invloed zijn op, bijvoorbeeld, een veilige uitvoering van jouw onderneming.
  • Hoe zit het met de bereikbaarheid van het pand.
  • Is de vraagprijs marktconform.
  • Andere mogelijke vragen die speciaal voor jouw onderneming van toepassing zijn.

Stap 4 - Onderzoek van het pand

  • Samen bezoeken en bekijken wij het pand.
  • Bouwkundig onderzoek (indien nodig).
  • Eigen onderzoek naar de gebruiksmogelijkheden.

Stap 5 - Onderhandelingen

Is het pand door alle bovenstaande stappen heen gekomen en wil jij ervoor gaan? Dan voeren wij de onderhandelingen met de verkoper. In de onderhandelingen gaan wij natuurlijk voor de scherpste prijs en de beste voorwaarden. 


Stap 6 - Koopovereenkomst

Wanneer er overeenstemming is bereikt, zorgen wij voor dat alle afspraken op de juiste manier in de koopovereenkomst worden opgenomen. En bij de oplevering van het nieuwe pand lopen wij met je mee ter controle of alle afspraken op de juiste manier worden nagekomen.

De route die we met u meelopen tijdens uw zoektocht

stappenplan nieuw bedrijfspand

Je zoekt een nieuw bedrijfspand, kantoorruimte of winkel 

Zet ons aan het werk en wij vinden het voor je! 

Maak vrijblijvend een kennismakingsgesprek en wij leggen je uit hoe wij je kunnen helpen die ene ruimte te vinden