Je zoekt een bedrijfspand.

En je wilt het beste pand op de juiste locatie. 


Hoe kom je aan dit pand?

Daarvoor schakel je de expert in. 

En die expert, dat zijn wij. 

Je zoekt een bedrijfspand.

En je wilt het beste pand op de juiste locatie.


Hoe kom je aan dit pand?

Daarvoor schakel je de expert in.

En die expert, dat zijn wij. 

Ik ben Wouter Ros en samen met Johan Ros staat ons bedrijf voor méér dan 40 jaar vastgoed-ervaring

Graag helpen wij de MKB-ondernemer, de huurder of de eigenaar-gebruiker van een bedrijfspand, winkel of kantoorruimte. 

Wij zijn ervaren met onder andere:

  • Het zoeken naar nieuwe panden.
  • Contractonderhandelingen.
  • Analyseren van de huidige vastgoedsituatie van de onderneming.
  • Prijsonderhandelingen.

Het is keihard werken om een onderneming succesvol te laten zijn. Wij weten dat het beste pand op de juiste locatie bijdraagt aan dat succes.

Maak nu met ons een vrijblijvende afspraak. Dan kijken wij samen naar de huidige vastgoedsituatie van jouw onderneming. 


 

 

61 jaar Ros Vastgoedadviseurs


In 1960 begon Arie Ros zijn makelaarskantoor in Maassluis. Hij bracht als eerste makelaar een folder uit, met daarin al zijn beschikbare woningen. En hij schreef een boek over alle opvallende anekdotes uit zijn werkzaam bestaan.

Al gauw stapte zoon Johan mee in het bedrijf . In 1980 ging hij zelfstandig verder en richtte zich vooral op bedrijfshuisvesting en onteigeningszaken. Tot op de dag van vandaag is hij daarin nog steeds actief en heeft zijn zaken uitgebreid als vastgoedmediator. 

Nu stapt zoon Wouter mee het vak in. Hij start met het adviseren en begeleiden van ondernemers bij het zoeken, aanhuren en aankopen van nieuwe bedrijfspanden. En daarmee is hij de derde generatie vastgoedadviseurs in lijn.  

Wat wij voor je kunnen betekenen. 

Wouter Ros zoektocht

Hulp bij de zoektocht

Ik wil een expert, die de zoektocht naar het beste pand voor mijn onderneming leidt. 
MEER INFORMATIE
Wouter Ros huisvestingsanalyse

Huisvestingsanalyse

Wat is voor mijn onderneming het beste pand?


MEER INFORMATIE
Wouter Ros Contract scan

Contractscan

Is mijn huurovereenkomst nog marktconform?


MEER INFORMATIE
Wouter Ros huurscan

Huurscan

Klopt de huurprijs van mijn pand?



MEER INFORMATIE

Bij ons krijg je gegarandeerd:                 


  • Persoonlijk contact.                                                                              
  • 40 jaar aan ervaring.                                                                              
  • Een sparringpartner.                                                                            
  • Een breed specialistennetwerk.                       
  • Actuele vastgoedkennis.
  • Contractkennis.
  • De scherpste prijs.                                        
  • Tijd. Zodat jij je kunt blijven focussen op jouw onderneming.        




Bij ons krijg je gegarandeerd: 


  • Persoonlijk contact.
  • 40 jaar aan ervaring.
  • Een sparringpartner.
  • Een breed specialistennetwerk.
  • Actuele vastgoedkennis.
  • Contractkennis.
  • De scherpste prijs.
  • Tijd. Zodat jij je kunt blijven focussen op jouw onderneming. 

    Resultaten uit de praktijk


    Kostenbesparing: 
    Wij voerden lange onderhandelingen. Voornamelijk over de huurprijs van € 50.000,00 per jaar. En dit alles met een mooi eindresultaat: een flinke huurvrije periode, een bijdrage van de verhuurder in de verbouwingskosten en een huurprijs van € 43.000,00.
    Hierdoor bespaarden wij over de lengte van de huurperiode een bedrag van +/- € 120.000,00.
     

    Snelheid:
    Een winkelier zocht uitbreiding. Voor een geschikt pand waren meerdere gegadigden, maar doordat wij snel reageerden en zeer concrete voorstellen deden, kwam onze relatie op de eerste plaats bij de verhuurder en kreeg de mogelijkheid het pand te huren.  
     

    Zekerheid:
    Een startende ondernemer vroeg ons om advies bij de huur van een kantoor. De huurprijs paste hem. De looptijd van 5+5 jaar echter niet, vanwege het startrisico. Wij hebben bereikt dat deze ondernemer na twee jaar het zogenaamde ‘break-moment’ krijgt. Dit gaf hem de zekerheid met een gerust hart het contract te tekenen.
     



    Ruimte:
    Een grote ondernemer zocht uitbreiding van kantoorruimte. Na een goede analyse van zijn huisvestingsvraag werd een geschikte ruimte gevonden. In de onderhandelingen werd een goede overeenstemming bereikt. Hierin kreeg de huurder een ruime huurvrije periode om de ruimte voor gebruik eerst goed op te knappen.  

    Anders:
    Bij de zoektocht naar een geschikte bedrijfsruimte, met mogelijkheden voor eventuele uitbreiding, vonden wij voor een relatie een mooie nieuwbouwkavel.

    Resultaten uit de praktijk


    Kostenbesparing:
    Wij voerden lange onderhandelingen. Voornamelijk over de huurprijs van € 50.000,00 per jaar. En dit alles met een mooi eindresultaat: een flinke huurvrije periode, een bijdrage van de verhuurder in de verbouwingskosten en een huurprijs van € 43.000,00.
    Hierdoor bespaarden wij over de lengte van de huurperiode een bedrag van +/- € 120.000,00.
     

    Snelheid:
    Een winkelier zocht uitbreiding. Voor een geschikt pand waren meerdere gegadigden, maar doordat wij snel reageerden en zeer concrete voorstellen deden, kwam onze relatie op de eerste plaats bij de verhuurder en kreeg de mogelijkheid het pand te huren.  
     

    Zekerheid:
    Een startende ondernemer vroeg ons om advies bij de huur van een kantoor. De huurprijs paste hem. De looptijd van 5+5 jaar echter niet, vanwege het startrisico. Wij hebben bereikt dat deze ondernemer na twee jaar het zogenaamde ‘break-moment’ krijgt. Dit gaf hem de zekerheid met een gerust hart het contract te tekenen.


    Ruimte:
    Een grote ondernemer zocht uitbreiding van kantoorruimte. Na een goede analyse van zijn huisvestingsvraag werd een geschikte ruimte gevonden. In de onderhandelingen werd een goede overeenstemming bereikt. Hierin kreeg de huurder een ruime huurvrije periode om de ruimte voor gebruik eerst goed op te knappen.  

    Anders:
    Bij de zoektocht naar een geschikte bedrijfsruimte, met mogelijkheden voor eventuele uitbreiding, vonden wij voor een relatie een mooie nieuwbouwkavel.


     

Ervaringen van onze klanten

“Tijdens de aanschaf van een bedrijfspand voor onze stichting ben ik door een wederzijds bevriende makelaar in contact gebracht met Johan Ros. Het aankopen van dit pand bleek een weg met veel hobbels en kuilen maar met de ondersteuning van Johan hebben wij als stichting onze droom kunnen verwezenlijken. Het is heel fijn om iemand met zoveel kennis en ervaring naast je te hebben staan als je droom binnen handbereik ligt maar je zelf geen grip op de situatie krijgt.”
Ros adviseur bedrijfshuisvesting
Dhr. Laakes - Stichting Stunt
"Johan Ros - Adviseur Onroerend Goed heeft ons perfect geholpen met het zoeken naar een nieuwe locatie in Rotterdam voor onze winkel. Na de juiste locatie gevonden te hebben heeft hij ons ook perfect begeleid tot het moment van sleuteloverdracht en had voor iedere vraag een gepast antwoord. Mochten wij ooit weer een nieuwe locatie nodig hebben dan bellen wij direct weer Johan Ros.



Ros adviseur bedrijfshuisvesting review
Dhr. Potharst - Cameranu.nl Rotterdam BV
"Johan is zeer ervaren en kent de onroerend goed wereld net zo goed als zijn eigen broekzak. Daarnaast ook een prettige man om mee samen te werken: betrouwbaar en betrokken. Met zijn hulp hebben we de aanhuur van ons nieuwe kantoor tot in de kleinste details goed kunnen regelen!"






Dhr. v. Stiphout-MKB-Brandstof

Huurscan

Klopt de huurprijs van mijn pand? Die vraag kunnen wij vlot beantwoorden, via onze huurscan. Met de huurscan maken wij een snelle analyse van de huurprijs van jouw pand. Vervolgens krijg je een kort verslag met:

  • Een analyse van de huidige huurprijs van het pand.
  • Een vergelijking met de actuele marktprijzen.
  • En een kort advies vanuit onze jarenlange ervaring. 

Contractscan

Twijfel je of jouw huurovereenkomst marktconform is of nog past bij je onderneming? Die twijfel kunnen wij snel wegnemen, door het maken van een contractscan. Hierin kijken wij naar: 

  • De voorwaarden, zijn deze nog actueel en passend bij jouw onderneming. 
  • De restende looptijd, is deze al verlopen of heb je nog een aantal jaar te gaan. 
  • De huurprijs, is deze nog marktconform. 
  • De vergunningseisen, welke zijn deze en zijn die ondertussen veranderd.
  • En we sluiten af met een kort advies vanuit onze jarenlange ervaring. 

Huisvestingsanalyse 

Voor jouw onderneming ben je opzoek naar een nieuw, ideaal pand. Maar wat is het ideale pand? Dat kunnen wij je vertellen met de Huisvestingsanalyse. Op basis van jouw dromen en visies, maken wij een concrete beschrijving van het ideale pand voor jouw onderneming.

Deze analyse bestaat uit twee stappen. 

Stap 1 - Gesprek

Eerst gaan wij met elkaar in gesprek. Door onze jarenlange ervaring op dit gebied, weten wij precies welke vragen wij jou moeten stellen. We kijken naar dromen en visies. Wat voor soort onderneming heb jij. Wie is jouw klant. Of wie wil jij als klant. Daarnaast kijken we naar de meer praktische zaken. Zoals benodigde ruimte, aantal werknemers, bereikbaarheid, risico's en ga zo maar door. 


Stap 2 - Analyse

Na dit gesprek maken wij een analyse van het pand. Hiervan ontvang jij een verslag, waar in cijfers en bewoordingen concreet wordt omschreven welk pand jouw onderneming nodig heeft. Dit beslag bevat onder meer.:

  • Hoeveel m2 meter is er nodig.
  • De benodigde werkplekken en welke kwaliteit ze moeten hebben. 
  • Welke locatie geschikt is.
  • Wat voor uitstraling het pand moet hebben. 
  • Punten over bereikbaarheid.
  • Waar op te letten bij bestemmingsplannen.
  • Waar op te letten bij energie-labels.
  • Punten die voor specifiek voor jouw onderneming gelden.

Hiermee heb je een concrete zoekvraag en kan de zoektocht beginnen.

Hulp bij de zoektocht

Je bent op zoek naar een nieuw pand voor jouw onderneming, maar je weet niet waar te beginnen? Of misschien heb je het té druk met de onderneming om zelf te zoeken? Wij kunnen hierbij helpen. Want wij zijn in te schakelen om de zoektocht te leiden. Maar ook om de hele zoektocht van jou over te nemen. 

De zoektocht bestaat uit volgende stappen.

Stap 1 - Huisvestingsanalyse

Eerst gaan wij met elkaar in gesprek. Door onze jarenlange ervaring op dit gebied, weten wij precies welke vragen wij jou moeten stellen. We kijken naar dromen en visies. Wat voor soort onderneming heb jij. Wie is jouw klant. Of wie wil jij als klant. Daarnaast kijken we de praktische dingen. Zoals benodigde ruimte, aantal werknemers, bereikbaarheid, risico's en ga zo maar door. 

Na dit gesprek maken wij een analyse van het pand. Hiervan ontvang jij een verslag, waar in cijfers en bewoordingen concreet wordt omschreven, welk pand jouw onderneming nodig heeft. Dit beslag bevat onder meer.:

  • Hoeveel m2 meter is er nodig.
  • De benodigde werkplekken en welke kwaliteit ze moeten hebben. 
  • Welke locatie geschikt is.
  • Wat voor uitstraling het pand moet hebben. 
  • Punten over bereikbaarheid.
  • Waar op te letten bij bestemmingsplannen.
  • Waar op te letten bij energie-labels.
  • En punten die voor specifiek voor jouw onderneming gelden.

Met deze analyse wordt de zoektocht naar het beste bedrijfspand al een stuk makkelijker. 

Stap 2 - Zoeken

Dan begint het zoeken naar een geschikt pand. Naast dat we zullen zoeken via de bekende kanalen, wordt de zoekvraag ook uitgezet in ons uitgebreide netwerk.  

Stap 3 - Quickscan

Als er een mogelijk geschikt pand of ruimte is gevonden, maken wij een quickscan van het pand. Hierin kijken wij, onder andere, naar:

  • Past het pand in de toekomst van de onderneming.
  • Is er toestemming (nodig) om daar de onderneming te vestigen.
  • Wie of wat zijn de buren van het pand en kan dit van invloed zijn op, bijvoorbeeld, een veilige uitvoering van jouw onderneming.
  • Hoe zit het met de bereikbaarheid van het pand.
  • Is de vraagprijs marktconform.
  • Andere mogelijke vragen die speciaal voor jouw onderneming van toepassing zijn.

Stap 4 - Onderzoek van het pand

  • Samen bezoeken en bekijken wij het pand.
  • Bouwkundig onderzoek (indien nodig).
  • Eigen onderzoek naar de gebruiksmogelijkheden.

Stap 5 - Onderhandelingen

Is het pand door alle bovenstaande stappen heen gekomen en wil jij ervoor gaan? Dan voeren wij de onderhandelingen met de verhuurder of verkoper. In de onderhandelingen gaan wij natuurlijk voor de scherpste prijs en de beste voorwaarden. 


Stap 6 - Koop of huurovereenkomst

Wanneer er overeenstemming is bereikt, zorgen wij voor dat alle afspraken op de juiste manier in de overeenkomst worden opgenomen. En bij de oplevering van het nieuwe pand lopen wij met je mee ter controle of alle afspraken op de juiste manier worden nagekomen.

De zoektocht 
stappenplan nieuw bedrijfspand

arrow_drop_up arrow_drop_down