kantoorruimte huren Wouter Ros

Nieuws/blog 

Interessante en leuke informatie 

uit ons en ons vakgebied  

Iets doen dat nog niet bestaat

Wij wilden iets gaan doen, dat nog niet bestond en daar een bedrijf van maken. Er was een markt voor, want na een half jaar doen we het nog steeds en de agenda staat vol met opdrachten. Maar aan mensen uitleggen wat het was, ging moeilijk. ‘Ik word adviseur bedrijfshuisvesting’. Nee, dat is het niet. ‘Makelaar bedrijfshuisvesting’. Dat klopt ook niet. ‘Aankoop Makelaar, Aanhuur en aankoop makelaar. Makelaar aanhuur en aankoop bedrijfspanden.’ Ook niet. Veel twijfel over de naam, maar dat we goed zaten met ons idee, dat wisten we zeker. Dus we zijn maar begonnen.

Wat een enerverend half jaar tot dusver. De eerste twee maanden begonnen we samen. Ik liep mee met Johan. Kijken hoe zijn processen verlopen. Leren hoe de administratie werkt. Kennismaken met de vastgoedwereld. En ondertussen mensen vertellen wat wij voor hen konden en kunnen betekenen. De eerste opdracht die wij binnenhaalden, werd gevierd. Nu konden we eindelijk laten zien wat wij doen. En dat is fantastisch. Het regelen van bedrijfshuisvesting maakt, dat je een boeiende inkijk krijgt in het bedrijf en zijn processen. Wat is de visie en missie van het bedrijf, waar zit het kloppende hart en wat heeft het nodig voor de komende periode. En dan analyseren welk pand op welke locatie daar het beste bij past. De gesprekken, onze persoonlijke aanpak en het analyseren liggen mij zeer goed. Dan komt het allerleukste, het zoeken naar het geschikte pand. Rondkijken, rondvragen, rondrijden, rondfietsen. Speuren naar vooral de panden die (nog) niet zichtbaar zijn. De diversiteit aan soorten panden die wij zoeken, maakt het erg interessant. We zoeken voor grote en kleine ondernemers, zoals onder andere een tandarts, een autogarage, een kinderdagverblijf en een bedrijf in Leisure.

Het werken met Johan gaat verbazingwekkend soepel. We zijn twee vissen in het water. Als vader en zoon kennen we elkaar goed, maar samen een bedrijf beginnen, is toch even iets anders. Ik leer ontzettend veel van zijn jarenlange ervaring in het vak. En volgens mij geniet hij van mijn jonge honden-energie en van onze vrijdagmiddag-borrels.

Intussen schuiven we met een aantal klanten door naar de volgende fase: het onderhandelen over het gevonden pand. Doordat we nu voor een aantal klanten zo lekker bezig zijn, komen we er beter achter wat wij samen voor de klant kunnen betekenen. Dat zit echt in het zoeken en vinden van het perfecte pand. Daar zijn wij gewoon heel goed in.

Naast dat ik nu zeer goed kan uitleggen wat wij precies voor de klant kunnen betekenen en waar onze kracht ligt, weet ik ook eindelijk de juiste naam voor mijn functie. En daarmee bestaat wat eerst nog niet bestond:


Wouter Ros, Aankoop bedrijfsmakelaar.


Wij helpen u bij het zoeken naar de juiste bedrijfsruimte

Corona Huurprijsvermindering, uitspraak Hoge Raad

Heeft de huurder van bedrijfsruimte recht op huurprijskorting, wanneer de onderneming dicht moet als gevolg van de coronamaatregelen van de Regering?

De Hoge Raad heeft daar een uitspraak in gedaan. Een van de onderdelen van de uitspraak is een handvat voor de berekening van de huurprijsvermindering.


Samengevat luidt de formule als volgt: (Huur minus dat deel van de TLV wat aan de huur toe te rekenen is) x percentage omzetvermindering x 50%.


De discussie is nog geëindigd, maar dit is een eerste handvat


Heeft u hulp nodig met of vragen over uw huidige huurcontract? wij helpen u graag.

Neem vrijblijvend contact met ons op. 


Link naar volledige uitspraak, klik hier


huurovereenkomst onbepaalde tijd

Is een huurcontract voor altijd?

Verbaasd kijkt de ondernemer mij aan, ‘Mag het wel? Mijn verhuurder kan toch helemaal niet opzeggen? Mijn huurcontract loopt voor onbepaalde tijd.’

‘Onbepaalde tijd’, dat klinkt als ‘voor altijd’, maar dat is het niet. Onbepaald is echt ON-bepaald. Na de gebruikelijke periode van vijf en nogmaals vijf jaar loopt het huurcontract voor onbepaalde tijd. Dus tot het moment dat het door een van de twee partijen opgezegd wordt.

Dit is een misvatting die we vaker tegenkomen. Jij, de ondernemer, moet goed letten op het verlopen van de huurtermijnen. Want dat is het moment waarop goede en nieuwe afspraken met de verhuurder gemaakt kunnen worden. En dus een mogelijkheid om het weer voor vijf jaar te verlengen.

Benieuwd naar de regels en kansen hier rondom? Neem contact met ons op en wij leggen het je graag uit.